27. huhtikuuta 2014

Kynsihuoltoa ja -hoitoa

En uskonut kirjoittavani tästä aiheesta tänne koskaan. Syy tähän on se, ettän huolehdin kynsistä pelottavan vähän. Käytän harvoin kynsinauhaöljyä. Kynsinauhoja en huolla mitenkään, koska mulla ei ole cuticle removereita eikä kynsinauhaleikkureita tms. Appelsiinipuutikulla saatan joskus tökkiä kynnen reunoja. Mä en oikeastaan tiedä, miten niitä kuuluisi käyttää. Käsiä rasvaan vain silloin kun tuntuu kuivilta, tällöin kynnetkin saavat vain rasvaa.

Kynsiä lyhentelen/tasoitan viilaamalla lasiviilalla tai karhealla palkkiviilalla. Jos haluan ihan lyhyet kynnet, leikkaan kynsisaksilla. Kynsisaksien käytön jälkeen siistin viilalla. Siinäpä on mun kynsien hoito yleisesti. En oikeastaan tee siis mitään. Ne vain on. 

Born Pretty Storelta tarjottiin mulle mahdollisuutta valita jälleen uusia tuotteita testiin. Yksi tuotteista oli tämä palkkiviila, missä oli kahdeksan erilaista sivua: karheutta oli neljää erilaista, kynsien reunan siloittaja, railojen poistaja, sileän ja kiiltävän kynnen viila. Tyhmästi selitin noi, but anyway.. Ajattelin, että nyt voisin tehdä kynsihuoltohoitoa mulle vähän perusteellisemmin - ainakin sen verran mitä osaan!


Ensimmäisessä kuvassa on lähtökohta mistä lähdettiin liikkeelle. Värjääntymiskohta on siirtynyt uloskasvaneeseen osaan ja ovat siitä syystä kellertävät. Viereisessä kuvassa onkin viila, joka pääsi työskentelemään kynsien kanssa. 3. kuvassa oon lyhentänyt kynsiä hiukan extra-karhealla viilalla. Toimi hyvin ja nopeesti verrattuna lasiviilaan, jolla saa hinkuttaa vaikka kuinka kauan. Onneksi karheita sivuja oli useampia, koska tämä x-karhea "kului loppuun" jo toisen käden kynsien lyhennyksessä.

Neljännessä kuvassa olin juuri viilannut/tasoittanut karheat kynnen reunat. Tämä oli kätevä sivu! Mua on ennen ärsyttänyt ne karheaksi jääneet reunat, kun mulla ei oo ollut siloisempaa viilaa. Yksi välietappi onkin jäänyt kuvakollaasista pois, nimittäin viilan 7 ja 8 sivut, joilla sai sileät ja kiiltävät kynnet. Siloittajalla huomasin kyllä kivan eron käytön jälkeen :) Kiiltoa en saanut kuitenkaan mun kynsille näkyviin. 

Kynsinauhoja yritin silitellä ja hiplailla tikulla nätisti pois, mutta eihän se oikein onnistunut. Lopuksi vielä hieroin kynsinauhaöljyt :) Muutaman tunnin päästä laitoin kynsille Opin Toucan Do It If You Try.  Ja eikö muuten huomaa, että sain keltaisuutta pois kynsien kärjestä :)

Loppuvetona voisin sanoa, että tykkäsin tämän kätevyydestä. Kaikki samassa paketissa ja paljon uusia ominaisuuksia kynsienhoitoon :) Thank you Born Pretty Store! I like this buffer block, it is very handy. So many things in one item.

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti