4. kesäkuuta 2013

Kynsiharrastuksen alkutaival

Halusin teiltä lukijoilta vappuarvonnan yhteydessä postausideoita ja niitähän tulikin jonkin verran :) Ajattelin nytten yhden idean toteuttaa ja kertoa vähäsen siitä, kuinka mä innostuin ja kiinnostuin tästä kynsien koristelusta. :)


Oon tykännyt lakkailla mun kynsiä ihan pikkutytöstä asti. Silloin äidin kynsilakkavarastolla käynti oli jännää, vaikka muistaakseni värisävyt oli aina jotain punaista/korallia/perikkaa tai jotain todella vaaleaa. Muistan myös mun ensimmäisen mömmöisen glitterlakan, jonka sain lahjaksi sukulaisilta :D Enköhän kuitenkin joskus saanut myös ostaa itelle Anytimen kynsilakkoja tai niitä tuli jonkin lehtitilauksen/kirjakerhon tilaajalahjana :)


Mutta tämänhetkinen into kynsien koristeluun alkoi 2011 vuoden lopulla. Muistan, kun makasin sohvalla ja selailin googlesta nail art -kuvia ja niiden kautta löysin ensimmäiset kynsiblogit. Sonnela ja Pieni Kynsiblogi taisivat olla ne ensimmäiset suomalaiset blogit, mihin aina päädyin uudelleen ja uudelleen ihastelemaan ihania kynsilakkoja ja lakkauksia :)


Halusin päästä myös itselle kokeilemaan kynsiin jotain viivoja tai palloja (jotka tuntui silloin aivan mahdottomilta ja saivat aikaan WOU-efektin), joten oli aika ostaa ensimmäiset koristelutarvikkeet. Oli se jännää odottaa uudenvuoden tienoilla huuto.netistä tilaamiani kynsisiveltimiä, jotta niitä pääsi mahdollisimman äkkiä testailemaan. Kun ne olivat mun kätösissä vihdoin, voi ei sitä epävarmuutta ja tunarointia - meinasin luovuttaa HETI. 
"Ei tää kynsien koristeleminen taida olla sittenkään se mun juttu"...

 
Pikkuhiljaa on kuitenkin aina tullut ostettua uusia, ihanan värisiä kynsilakkoja. Se tunne, kun saa uuden lakan kynsille. Ja uudet koristelutarvikkeet: tarrat, leimat, glitterit, fimot jne. Ne on aina yhtä innostavia ja mielenkiintoisia vaikka niitä tuliskin käytettyä vain sen tasan yhden kerran :)


Lakkakokoelmani on oikeastaan pelkkiä marketti/halpislakkoja. Hinnat ovat niissä paljon edullisempia kuin esimerkiksi merkkilakoissa (O.P.I., China Glaze..) Eli oon ostanut niitä Seppälöistä, Tokmannilta, Prismasta, Citymarketista. Muutamia yksilöitä esimerkiksi Color Clubia ja China Glaze oon tilannut suomalaisista nettikaupoista. Niitä kutsun mun parhaiksi merkkilakoiksi. :) Jään odottamaan sitä päivää, kun saan ensimmäisen O.P.I:n, Orlyn tai Nubarin lakkani :)
Koristelutarvikkeita oon tilaillut tosiaan eri nettikaupoista (Mimax, Ihanat kynnet-kaupasta, CesarsShop) sekä Huuto.netistä ja Ebaysta, mistä tavaroita saa todella edullisesti. Harrastuksena tästä saa tehtyä edullisen tai arvokkaamman - riippuen kuinka paljon haluaa panostaa hyvään laatuun :)


Kuvina on harrastuksen alkutaipaleen kynsitaiteiluja.

6 kommenttia :

  1. Kiva ja mielenkiintoinen teksti! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli kyllä kiva itekin vähän miettiä asiaa, että mistä tää kaikki oikein sai alkunsa :) Mutta taispa kuitenkin tulla niin salakavalasti, ettei ees itte oikein huomannut :D

      Poista
  2. rakastan nähdä tälläisiä kynsikuvia kun ihmiset on tehnyt :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kun kävit kommentoimassa Laura :)
      Itteä vähän nauratti laittaa noita kuvia uudelleen esille, mutta niistä näkee hyvin kuinka paljon sitä on kehittynyt ja oppinut uutta tältä saralta :)

      Poista
  3. Jos opin lakkoja haikailet niin niitähän myydään siinä kosmetologilla mustanojan kellon vieressä, halvemmalla kuin stockalla. :) Tosin siellä on vähän huono valikoima, muistaakseeni viime syksynä ei ollut kuin perussävyjä ja American Touring vaimikäseon kokoelmaa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Enpä oo tiennykään! Kiitti kun vihjasit :) Vois ihan hyvin käydä vilkaisemassa niiden tarjonnan. Mä oon vaan miettinyt, että onkohan siinä koulukadulla, siinä kauneussalonki Helmessä?

      Poista