13. lokakuuta 2016

Leimattu leimadecal

Testituokiosta terveisiä. Opettelin ja kokeilin (itselle) uutta leimadecal-tekniikkaa, jossa nostettua kuviota väritetään suoraan leimasimelle. Siitä se siirretään suoraan hieman kostean  kynsilakan tavallisesti leimaamalla. Ennen olen värittänyt leiman (joko stamperille tai matolle), jonka jälkeen lisännyt top coatin siihen mutta sen siirtäminen kynnelle ei ole koskaan oikein onnistunut. Tämä suoraan kynnelle leimaus onnistui oikeastaan tosi hyvin eka kerraksi. 


Värejä en sen kummemmin ajatellut koska harjoituksena tätä pidin. Tämä kolmikko löytyi valmiiksi pöydältä, kun en ollut jaksanut vielä hyllyyn laittaa niitä takaisin. Tuo beige on Kikon Pearly golden sesame, oranssi Gina Tricotin Pump the breaks ja Picture Polishin Electric dream. Musta leimauslakka on Essencen, jonka kävin nappaamassa alle kahden euron hinnan vuoksi testiin. Ihan ok näytti toimivan. :) Niin ja leimakuvio löytyy Über chic 1-01 laatasta. 


Tämä(kin) tekniikka täytyy vielä laittaa monien harjoitusten kohteeksi mutta on niin malttamaton, että pitäisi heti onnistua täydellisesti :D 

Mikä tekniikka sulle on helpoin leimadecaleita tehdessä?

11 kommenttia :

  1. Mäkin usein lakkaan sohvapöydällä olevilla lakoilla, joita en oo jaksanut viedä omalle paikalleen :D Tosi kiva lakkaus ja värit sopii ihanasti yhteen ♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla lojuu pöydällä sellaisia, joita oon käyttänyt aikaisempiin kynsiin tai sitten niitä joiden nimet/numerot oon pullosta katsonut ja sen jälkeen "löpsäyttäny" ne vain pöydälle.
      Minä kiitän ♥

      Poista
  2. Tosi kivat kynnet! Hyvä väriyhdistelmä löytyi sulta sattumalta. Mulla pyörii pöydällä yleensä vaan ne lakat, joilla olen just viimeksi lakannut, eikä viitsi heti uudestaan lakata samoilla... Mä en oo kokeillut tätä decal-tekniikkaa, mut oon aika varma, että se ei toimisi mulla. Oon onnistunut ihan kohtalaisesti niin, että väritän leiman stamperissa ja lisään kirkkaan lakan ja siirrän sitten koko homman kynnelle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti Helmi! :)
      Joo, mullakin juuri käytettyjä lakkoja paljon pöydällä mutta myös sellaisia, että sävyjä/nimiä katsonut ja vertaillut ja ne on jäänyt pöydälle sitten.
      Mä luulin ettei tämä leimaustekniikka toimi ollenkaan (eli leima kuivahtaa stamperiin kiinni) ja oon yrittänyt juuri tuolla samalla tekniikalla kuin sinä tehdä aikaisemmin. Tässä ei tarvinut niin kauan odotella kuivumista :)

      Poista
  3. Onpas kiva yhdistelmä! Itse oon tykännyt tehdä leimadecalit decalimatolle. Yleensä ku on vaan laittanut kuvion alle kirkasta lakkaa ja samaten valmiin kuvion päälle kirkasta lakkaa ja antanut kuivaa lakan, ennen siirtämistä pinseteillä kynsille, niin on saanut kuvion helposti kynnelle matolta. :) Mutta miten sulla sitten on käynyt kun oot koittanut siirtää kuviota kynnelle?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en oo koskaan muuten kokeillut tuota kahta päällyslakkakerrosta!
      Yleensä mulla on mennyt vikaan siinä, etten oo malttanut antaa kuivaa decalien tarpeeksi - tai sitten ne on liian rutikuivat. Ja kokokynnen decalit menee aina ruttuunkin!
      Tässä tekniikassa mitä kokeilin, ei tarvitse odotella kuivumista juurikaan. Näppärästi tarttuvat hiukan tahmealle lakkapinnalle stamperista :)

      Poista
  4. Mä en tiedä tuliko aiempi kommentti perille kun netti katkesi, mutta siis oikein ihanat ovat nämäkin! Ja värit sopii just tosi hyvin yhteen, hassua miten sattuikaan noin kiva yhdistelmä tuollain vahingossa :D ♥

    VastaaPoista